Game. Set. Match. Eersteklas logistieke oplossingen
Arvato Media, onderdeel van Arvato SCM Solutions Group, is uw ideale partner voor op maat gemaakte logistieke oplossingen voor uw speelgoedproducten. Arvato Media is al ruim vijftien jaar actief op de continu groeiende speelgoedmarkt en ontwikkelt op maat gemaakte oplossingen om te voldoen aan de behoeften van deze industrie.
Op de Arvato-vestiging in Verl is de logistieke infrastructuur speciaal afgestemd op de behoeften van de speelgoedindustrie, waarin het hele jaar door snel, efficiënt en met een hoogwaardige kwaliteit geleverd moet worden aan eindklanten. Onze klanten en hun klanten profiteren daarvan.
"In de komende jaren blijven we continu investeren in de kwaliteit en reikwijdte van onze diensten, waarbij de focus ligt op het uitbreiden van onze positie in de speelgoedmarkt."
Dr. Karsten Jakuschona
Director Sales, Toys - Arvato Supply Chain Solutions
geleverde speelgoedproducten per jaar
pakketten per jaar
voorraadartikelen (SKU's)
Onze diensten
Speelgoed logistiek
We zijn echter pas tevreden als onze klanten dat ook zijn. Om die reden hebben we op basis van de specifieke behoeften van de speelgoedindustrie speciale logistieke diensten ontwikkeld. De verzending wordt bijvoorbeeld geoptimaliseerd door afzonderlijk bestelde producten naar wens van uw klant te bundelen en alle pakketten voor dezelfde bestemming tegelijkertijd te verzenden.
Daarnaast bieden we aanvullende diensten voor uw retailklanten, zoals het parkingmodel. Hiervoor worden in overleg met u of uw klant zeer kleine orders 'geparkeerd’ voordat ze in één verzending worden geleverd. Voor spoedbestellingen die de volgende dag al moeten worden geleverd, kunnen we echter gebruik maken van onze fast track: goederen die voor de middag worden besteld verlaten dezelfde dag het distributiecentrum en worden via onze fast track de volgende dag aan onze klanten geleverd.
Onze flexibiliteit stopt niet wanneer onze achturige werkdag voorbij is. We hebben modellen voor werkuren ontwikkeld die aansluiten op de specifieke behoeften van de speelgoedindustrie. Naar wens kunnen wij speciale ploegendiensten voor u realiseren. Op deze manier kunt u er zeker van zijn dat uw klanten hun producten te allen tijde op de juiste manier en snel ontvangen.
Onze diensten
- Tijdige leveringen, ook gedurende piekperioden en speciale campagnes
- Moderne pickingsystemen met geïntegreerde kwaliteitscontroles
- Op elk moment voldoende personele middelen, dankzij speciaal afgestemde modellen op het gebied van werkuren
- State-of-the-art logistiek centrum met infrastructuur die is geoptimaliseerd voor de distributie van speelgoed
- Logistiek advies met meer dan vijftig jaar expertise
- Prijzen afhankelijk van verkoopvolumes of -structuur in plaats van hoge vaste kosten
Uw voordelen
- U hoeft niet te investeren in complexe logistieke systemen
- U kunt zich focussen op uw kernactiviteiten
- Mogelijkheid tot wereldwijde verzending van uw producten
- ‘Uw logistieke diensten’ worden voortdurend verder ontwikkeld
- Uw klanten profiteren van snelle, betrouwbare leveringen
- Ervaren en competent personeel die uw taal spreken
Klantenservice
Afgestemde ondersteuning: om te kunnen voldoen aan uw individuele behoeften, heeft u bij ons de beschikking over uw eigen team van gemotiveerd personeel die tot in de details op de hoogte zijn van uw productaanbod en specificaties. Aan de leiding van dit team staat uw persoonlijke klantmanager. Uw klantmanager en zijn team stellen alles in het werk voor u en kunnen u advies geven over alle kwesties aangaande de organisatie en het beheer van goederenstromen, financiële zaken en andere informatie.
Wat we voor u kunnen betekenen
Onze ervaren medewerkers staan tot de beschikking van uw retailers voor vragen over uw productaanbod of orders.
Vaak zijn er ook vragen over logistieke of organisatorische basisprocessen. In die gevallen kunt u ook rekenen op onze klantenservice voor retailers, omdat we altijd op de hoogte zijn van alle vereisten hieromtrent. Daarnaast maken we gebruik van gecentraliseerd key-accountmanagement ter ondersteuning van grote klanten, om de logistieke processen ten aanzien van hun klanten te coördineren. Ook kunnen we u bijstaan bij het aanboren van nieuwe markten. Naast de retailers in de speelgoedsector, bestaat ons klantenbestand uit meer dan 10.000 andere klanten in de detailhandel, waaronder warenhuizen, supermarkten, computerwinkels en veel andere supplementaire markten, waaronder zelfs tankstations. Zo zorgen we ervoor dat uw product op de plank in bijna elke sector komt.
Onze diensten
- Retail- en particuliere klanten ontvangen ondersteuning van ervaren teams
- Persoonlijke klantmanagers voor u als klant
- Uitstekende contacten met de detailhandel, warenhuizen en andere supplementaire markten
- Advies betreffende de optimalisatie van leveringen aan klanten
- Orderacceptatie en -verwerking van orders van retail- en particuliere klanten
- Communicatie via telefoon, brieven, e-mail etc.
Uw voordelen
- Ervaren contactpersonen die u begrijpen
- Intensievere klantloyaliteit onder retailers en particuliere klanten dankzij onze naadloze service
- Toegang tot nieuwe markten die u aanboort met behulp van Arvato Media
Financiële diensten
Gegarandeerde zekerheid: Arvato Media biedt uw klanten een uitgebreid pakket financiële diensten, waarvan de effectiviteit reeds is aangetoond in de speelgoedindustrie. Wij nemen uw administratieve werkzaamheden uit handen, waardoor u kosten kunt besparen en tegelijkertijd uw financiële zekerheid en liquiditeit verhoogt.
Wat we voor u kunnen betekenen
We nemen uw volledige debiteurenbeheer uit handen. Van het controleren van de kredietwaardigheid van uw klanten tot accountmanagement, schuldvordering, herinneringen en juridische processen. Dus in plaats van duizenden verschillende debiteuren, hebt u er nog maar één: Arvato Media.
We zorgen ervoor dat u uw geld snel en veilig ontvangt en aanvullende liquide middelen verwerft. Wij kopen uw handelsdebiteuren van u na de facturering en betalen deze vervolgens uit op een vooraf vastgestelde datum, ook wanneer deze nog niet door uw klanten zijn voldaan. Als specialist op het gebied van factoring, beschikken we voor elke retailklant over een centraal debiteurenaccount waar de facturen en kredieten worden verwerkt voor alle uitgeverijen. Op die manier kunnen we een grotere transparantie en minimale administratieve kosten garanderen. Retailers kunnen op elk moment verschillende facturen van Arvato Media vergelijken met slechts één factuur.
Daarnaast is het mogelijk om een separate Delcredereverzekering af te sluiten, waarmee u 100% beschermd bent tegen wanbetalingen. Daarnaast is tevens een voorfinanciering van de aanwezige vorderingen mogelijk.
In het kader van de facturering staan wij onder continu toezicht van de Federal Bank en BAFIN.
Onze diensten
- Boekhouding debiteurenbeheer, inclusief herinneringen en juridische processen
- Factoring en betalingen van vorderingen op vooraf vastgestelde datum
- Permanente kredietwaardigheidsmonitoring
- Geheimhouding en gegevensbescherming
- Voorfinanciering
- Reserves voor onvoorziene uitgaven
Uw voordelen
- Besparen op personele middelen, administratieve en materiële kosten
- In plaats van verschillende debiteuren, hebt u er maar één: Arvato Media
- Dit betekent voor u niet alleen vereenvoudigde betalingsprocessen, maar ook een grotere solventie
- Met ons is uw financiële planning gewaarborgd
- Maak gebruik van de rentevoordelen en minimaliseer uw risico op verliezen
- Eenvoudigere herfinanciering door verzekerde vorderingen
IT, informatie- en databeheer
Proactief handelen in plaats van reageren. Om doelgericht te kunnen ondernemen op de markt is kwalitatieve informatie over de ontwikkelingen van uw activiteiten vereist. Om die reden stelt Arvato Media het gebruik van een klantspecifiek voorraadbeheersysteem tot uw beschikking. Op basis hiervan kunt u gebruik maken van een webgebaseerd informatiesysteem (eBIS).
Wat we voor u kunnen betekenen
Onze voorraadbeheersysteem (OPUS) is speciaal afgestemd op leveringen aan alle klanten in de speelgoedindustrie. We verzorgen de hosting, het onderhoud en de ontwikkeling van het systeem. U krijgt toegang tot het systeem via een XEN-desktopomgeving en kunt het gebruiken voor uw eigen orderverwerking en klantenservice. In dit proces profiteert u met name van de vele aanwezige EDI-verbindingen.
Middels ons eBIS-systeem bieden we u actuele informatie betreffende verkoopvolumes per klant, totale verkoopvolumes, voorraad, artikelgegevens, verkopen per vertegenwoordiger, beoordelingen van campagnes, retouren en individuele debiteurendocumentatie. Daarnaast zijn alle details van alle individuele processen terug te vinden in onze analysen. Ons distributiemanagementsysteem is online beschikbaar. eBIS is in samenwerking met veel van onze klanten als centrale informatie-interface voor distributiemanagement, externe verkopen en Arvato SCM Solutions. Het systeem voorziet in online informatie over alle distributie- en verkoopprocessen. We verzorgen standaard analysen en individuele rapporten die zijn afgestemd op uw wensen. Uw vertegenwoordigers kunnen eBIS via hun laptop gebruiken om orderinformatie te verzamelen en uw klanten op locatie precies te vertellen hoeveel en wat ze bij u in de afgelopen jaren hebben afgenomen.
Onze diensten: we leveren kwalitatieve gegevens over...
- Ordergeschiedenis voor interne en externe verkoopteams
- Hosting, onderhoud en verdere ontwikkeling van de softwaresystemen, waarbij klantspecifieke wijzigingen op elk moment mogelijk zijn
- Industriespecifiek voorraadbeheersysteem OPUS met facturatie in landspecifieke valuta en in het Duits, Engels, Frans en Spaans
- Actuele standaard of naar wens afgestemde analysen betreffende omzet, verkoop, artikelen, voorraad, klanten, voorwaarden
- Uitgebreide EDI-verbinding met verschillende klanten uit de speelgoedindustrie met gebruikmaking van ORDERS, IVOIC, DESADV en PRICAT
Uw voordelen
- Actuele informatie waarmee u snel kunt reageren op de markt
- Gedeelde toegang tot een gestandaardiseerde informatiebron voor interne en externe salesafdelingen en Arvato Media
- Uw externe verkoopteam beschikt over een uitgebreide informatiebron voor advies en ondersteuning
- Voortdurende ondersteuning en continue ontwikkeling van uw IT-systeem
- Volledige transparantie van de goederenstroom
- Minimale investering in uw eigen softwaresystemen
E-commerce voor speelgoedproducenten
Met onze intelligente end-to-end e-commerce-oplossingen realiseren we ongeëvenaarde ervaringen.
Onze systemen zijn perfect voor leveringen aan particuliere klanten. Daarnaast ondersteunen we u met het opzetten van een webshop en de marketing richting de particuliere klant.
Wat we voor u kunnen betekenen
Ons ERP-systeem beschikt over facturatiemogelijkheden voor de particuliere markt, met facturen en communicatiekanalen die zijn afgestemd op particulieren.
De verbinding met de webshop loopt via bestaande standaard SOAP-interfaces. Daarnaast kan in uw eigen website een betalingsprovider worden geïntegreerd, omdat de standaard communicatiemogelijkheden hieromtrent al aanwezig zijn. Ook helpen we u graag met het opzetten van uw webshop. In dat kader ondersteunen we u met advies, projectmanagement, ontwerp, ontwikkeling en kwaliteitsborging. Gedurende onze samenwerking nemen wij u de verantwoordelijkheid omtrent het beheer van de webshop, de online marketing en continue ontwikkeling van de webshop voor onze rekening.
Het ERP-systeem beschikt over uitgebreide marketingfunctionaliteiten die u kunnen helpen bij het ontwikkelen van een klantenbestand en met een gerichte en effectieve manier van klantcommunicatie.
Ook om die reden maken verschillende gevestigde retailers en grote merknamen gebruik van de uitgebreide ervaring van Arvato en vertrouwen ze op onze ongeëvenaarde pool van experts met een diepgaande kennis van retail en de moderne e-business.
Onze diensten
- Ontwikkeling van het industriespecifieke ERP-systeem OPUS met facturatie geoptimaliseerd voor particulier klanten
- Standaard interfaces die kunnen worden gelinkt aan de webshop en betalingsprovider
- Alternatieve individuele ontwikkeling van frontendoplossingen voor webshops
- Hiërarchisch adressenbeheer
- Debiteurenbeheer, inclusief herinneringen
- Marketingtools voor online en offline campagnes
Uw voordelen
- Waar nodig flexibele en meertalige klantenservice
- Ervaring in de implementatie en optimalisatie van complexe
- E2E-eCom-diensten
- Waar mogelijk gebruik van best practices, en waar nodig op maat afgestemd
- Eenvoudige koppeling met bestaande webshopoplossingen
- Doelgroepgerichte aanpak door online en offline marketing
- Technologieneutrale ervaring met verschillende bekende platforms Magento, Demandware, Oxid, hybris, .net, individuele ontwikkeling, mobiel (IOS and Android)
De belangrijkste cross-industriële informatie over alle oplossingen van Arvato vindt u hier:
Overzicht van alle oplossingen
Wat ons onderscheidt
- Tevreden klanten door eersteklas, snelle service
- Schaalbaarheid en flexibiliteit van logistieke oplossingen
- Onze hoge bekwaamheid op het gebied van export staat garant voor een naadloze wereldwijde levering aan uw klanten
- Onze financiële diensten besparen u kosten
- We bieden een volledige transparantie, zodat u de controle kunt behouden
- Een goede service en een goede relatie met onze klanten zijn zeer belangrijk voor ons.
Onze klanten





En we kunnen nog veel meer! Neem contact met ons op.
Dr. Karsten Jakuschona
Director Sales - Toys