VVA/VM - wij kennen uw industrie
Als Arvato's eerste dienstverlenende onderneming en de voorloper van Arvato SCM Solutions, leveren we reeds zo'n 60 jaar geïntegreerde, uitgebreide diensten aan mediabedrijven in de B2B- en B2C-sector.
De Vereinigte Verlagsauslieferung (VVA – Arvato Media GmbH) levert vanuit de drie locaties in Gütersloh, Verl en Gilching (Verlegerdienst München) boeken, cd's, tijdschriften, papier, kantoorbenodigdheden en briefpapier voor meer dan 200 uitgeverijen, en spellen voor de detailhandel en consumenten.
Met aanvullende logistieke, sales- en financiële oplossingen realiseren we samen met onze klanten een individuele en marktconforme, complete digitale en fysieke service voor onze B2B- en B2C-klanten vanuit een enkele bon.
We beschikken over tientallen jaren logistieke ervaring voor de uitgeverijsector. Als 100%-dochter van Bertelsmann AG, geïntegreerd in het bedrijfsonderdeel SCM Solutions van Arvato zijn we een sterke partner in de mediawereld.
pallet opslagruimte
3 distributielocaties
klanten in de uitgeverijsector
verzonden boeken per jaar
geleverde e-books per jaar
industrie-ervaring
Onze diensten
Onze teams worden speciaal gevormd om tegemoet te komen aan de individuele behoeften van uitgevers. Deze teams worden geleid door uw persoonlijke klantmanager. Uw klantmanager en zijn team stellen alles in het werk voor u en kunnen u advies geven over alle kwesties aangaande de organisatie en het beheer van goederenstromen, financiële zaken en andere informatie.
Wat we voor u kunnen betekenen
Uw VVA-team is voor u beschikbaar als competente partner voor de communicatie met retailers betreffende informatie over uw producten of orders.
Vaak zijn er ook vragen over logistieke of organisatorische processen. In die gevallen kunt u ook rekenen op onze klantenservice voor uitgevers, omdat we altijd op de hoogte zijn van alle vereisten hieromtrent. Daarnaast maken we gebruik van gecentraliseerd key-accountmanagement ter ondersteuning van grote klanten. Op die manier waarborgen we dat ook wordt voldaan aan de behoeften van klanten die met verschillende uitgevers zaken willen doen.
Ook kunnen we u bijstaan bij het aanboren van nieuwe markten. Naast uitgevers, bestaat ons klantenbestand uit ruim 12.000 klanten in de detailhandel, waaronder warenhuizen, supermarkten, computerwinkels en andere supplementaire markten, waaronder zelfs tankstations. Zo zorgen we ervoor dat uw product op de plank in bijna elke sector komt.
En indien u rechtstreeks aan lezers wilt leveren, zorgen wij ervoor (indien gewenst van achter de schermen) dat zij hun boeken en cd's zo snel mogelijk namens u in huis hebben.
Onze diensten
- Uitgeverijen ondersteund door ervaren teams
- Persoonlijke klantmanager
- Uitstekende contacten met de traditionele detailhandel, warenhuizen en andere supplementaire markten
- Ondersteuning voor particuliere klanten
- Uitgebreid dienstenaanbod voor retailers en particulieren
Uw voordelen
- Competente contactpartners
- Optimale klantloyaliteit onder retailers en particuliere klanten dankzij een naadloze service
- Toegang tot nieuwe markten die u aanboort met behulp van VVA en VM
VVA en VVM bieden uitgeverijen een uitgebreid pakket financiële diensten, waarvan de effectiviteit reeds is aangetoond in de uitgeverswereld. Wij nemen uw administratieve werkzaamheden uit handen, waardoor u kosten kunt besparen en tegelijkertijd uw financiële zekerheid en liquiditeit verhoogt.
Wat we voor u kunnen betekenen
We kunnen uw complete debiteurenbeheer uit handen nemen, van het controleren van de kredietwaardigheid van uw klanten tot accountmanagement, schuldvordering, herinneringen en juridische processen.
We zorgen ervoor dat u uw geld snel en veilig ontvangt en aanvullende liquide middelen verwerft. Wij kopen uw handelsdebiteuren van u na de facturering en betalen deze vervolgens uit op een vooraf vastgesteld datum, ook wanneer deze nog niet door uw klanten zijn voldaan. Dus in plaats van duizenden verschillende debiteuren, hebt u er nog maar één: VVA. Als specialist op het gebied van factoring, beschikken we voor elke retailklant over een centraal debiteurenaccount waar de facturen en kredieten worden verwerkt voor alle uitgeverijen. Op die manier kunnen we een grotere transparantie en minimale administratieve kosten garanderen. De boekverkoper kan alle VVA-facturen in één transactie voldoen.
Ons herinneringssysteem, met de mogelijkheid tot het blokkeren van leveringen op verschillende niveaus, heeft geresulteerd in betalingsgedrag aan VVA dat veel beter is dan het gemiddelde in de industrie. Daarnaast is het mogelijk om een separate Delcredereverzekering af te sluiten, waarmee u 100% beschermd bent tegen wanbetalingen.
Onze diensten
- Boekhouding debiteurenbeheer, inclusief herinneringen en juridische processen
- Betalingen van vorderingen op vooraf vastgestelde datum
- Voortdurende monitoring van de kredietwaardigheid van nieuwe en bestaande klanten
- Factoring
- Reserves voor onvoorziene uitgaven
- Geheimhouding en gegevensbescherming
Uw voordelen
- Besparen op personele middelen, administratieve en materiële kosten
- Verminderde complexiteit: in plaats van duizenden verschillende debiteuren, hebt u er nog maar één: VVA
- Grotere transparantie door vereenvoudigde liquiditeitsplanning
- Minimaal debiteurenrisico
Omdat we beschikken over drie state-of-the-art centra voor logistiek en distributie in Gütersloh, Verl en Gilching (München), is het voor klanten van VVA niet nodig grote investeringen te doen in eigen logistieke processen. Vanuit deze centra beheren we de distributie van ruim 20.000 dagelijkse verzendingen naar retailers en particuliere klanten. Als een van de toonaangevende dienstverleners in onze industrie kunnen we u op een persoonlijke wijze en onder economisch gunstige voorwaarden ondersteunen met een hoge mate van expertise inzake alle logistieke kwesties.
Wat we voor u kunnen betekenen
Wij zijn pas tevreden als onze klanten dat ook zijn. Om die reden hebben we op basis van de specifieke behoeften van de industrie speciale logistieke diensten ontwikkeld. We zorgen bijvoorbeeld voor een optimalisering van de verzendingen door het bundelen van uw producten met die van andere uitgeverijen, zodat de boekverkoper kan profiteren van een voordelige verzending.
Met ons VVA-parkingmodel kunnen retailers tevens profiteren van de voordelen van bundelen. In dit model worden zeer kleine, door de individuele retailers gespecificeerde orders ‘geparkeerd’, totdat deze samen kunnen worden verzonden. Voor spoedbestellingen die de volgende dag al moeten worden geleverd, maken we gebruik van onze VVA-fast track: goederen die voor de middag worden besteld, worden dezelfde dag via fast track verzonden.
Onze flexibiliteit stopt niet wanneer onze achturige werkdag voorbij is. We hebben modellen voor werkuren ontwikkeld die aansluiten op de specifieke behoeften van de uitgeverij- en boeksector. Of het nu tijdens de komkommertijd of feestdagen is, wij passen ons op uw verzoek flexibel aan. Op deze manier kunt u er zeker van zijn dat uw klanten hun producten te allen tijde op de juiste manier en snel ontvangen.
Onze diensten
- State-of-the-art logistieke centra
- Logistiek advies met meer dan vijftig jaar expertise
- Op elk moment voldoende personele middelen, dankzij speciaal afgestemde modellen op het gebied van werkuren
- VVA-fast track het hele jaar rond beschikbaar
- Mogelijkheid tot bundeling voor verschillende uitgeverijen
- Punctuele levering, ook tijdens piekperioden en speciale campagnes
Uw voordelen
- Uitstekende prijs-prestatieverhouding
- U kunt zich focussen op uw kernactiviteiten
- Hoogste kwaliteit door snelle en accurate levering
- Laagste aantal kleine verzendingen in de industrie, dankzij bundeling voor verschillende uitgeverijen en het VVA-parkingmodel
Met ons softwareplatform BIC media leveren we digitale content, zoals e-books, digitale kranten en bladen, audioboeken of andere bestanden in ZIP-formaat aan retailers en eindklanten. Ons team achter BIC media voorziet in een interne interface voor de fysieke levering en een externe interface voor uitgevers en hun online handelspartners.
BIC media is gekoppeld aan onze commerciële processen en systemen, zodat u op elk gewenst moment inzicht hebt in alle belangrijke fysieke of digitale verkoopinformatie. Naar wens kunnen deze gegevens worden doorgeleid naar de eigen ERP-systemen van de uitgeverijen.
Wat we voor u kunnen betekenen
- We beschikken over een zeer gekwalificeerd team om te voldoen aan de omvangrijke vereisten van de digitalemediawereld. Uw accountmanager van BIC media en het team stellen alles in het werk voor u en kunnen u advies geven over alle kwesties omtrent digitale bedrijfsprocessen, bijvoorbeeld over het optimaliseren van uw metadata, leveringsrichtlijnen voor de individuele portalen en retailpartners en alle facturatiegerelateerde zaken.
- Dankzij onze intelligente verzamelsystemen is het voor onze klanten zeer eenvoudig om gestroomlijnde werkstromen te implementeren voor het overdragen van metadata en middelen.
- Met behulp van het Media Asset Management-systeem, dat sinds 2009 continu wordt doorontwikkeld en uitgebreid, kunnen alle digitale middelen veilig worden opgeslagen en beheerd en kan de beschikbaarheid ervan te allen tijde worden gegarandeerd. Hiervoor maken we gebruik van systeemcomponenten van Oracle en Google en van onze eigen softwarecomponenten.
- Ons digitale-leveringsplatform BIC media fungeert als interface tussen uitgevers, handelspartners en eindklanten. We houden rekening met zowel uw leveringsvereisten als de vele individuele leveringsrichtlijnen van uw handelspartners met betrekking tot metadata en omslagillustraties.
- Om gericht te kunnen ondernemen op de markt is actuele en uitgebreide kennis over de ontwikkelingen van de digitale activiteiten vereist. Met BIC media, het digitale leveringsplatform van VVA en VM, profiteert u van uitgebreid online-informatiebeheer met tal van speciaal voor u ontwikkelde en configureerbare rapporten.
- Tal van bekende uitgeverijen gebruiken de marketingwidget van BIC media voor hun eigen websites, virale marketing, zichtbaarheid in online boekwinkels, blogportalen of voor sociale netwerken zoals Facebook.
- VVA en VM bieden uitgeverijen die ook fysieke producten leveren een uitgebreid pakket financiële diensten voor alle aspecten op het gebied van digitalemedialogistiek. Wij nemen uw administratieve werkzaamheden uit handen, waardoor u kosten kunt besparen en tegelijkertijd uw financiële zekerheid en liquiditeit verhoogt.
Uw voordelen
- Een eenvoudig beheer en levering aan alle relevante handelspartners van uw digitale publicaties
- Een veilige overdracht van content naar verkopers, dankzij onze betrouwbare en intuïtieve administratieve backend.
- Een duidelijk inzicht in de respectieve leveringsstatus, omdat de overdracht, verzameling en verwerking van alle gegevens wordt gelogd.
- Advies over verrijkte e-books en de verwerking van content voor tablets en computers.
- In realtime e-books uploaden of deactiveren.
- Via onze cockpit alle relevante informatie in één duidelijk overzicht.
- Eenvoudig uw masterdata, klantspecifieke verbindingsgegevens of aanvullende individuele gegevens bijhouden.
Om doelgericht te kunnen ondernemen op de markt is kwalitatieve informatie over de ontwikkelingen van uw activiteiten vereist. Om die reden bieden VVA en VM u uitgebreide diensten op het gebied van informatiebeheer, waaronder beproefde standaardrapportage en individuele analyse die overeenkomstig onze specificaties worden gerealiseerd.
Wat we voor u kunnen betekenen
- We voorzien u van actuele gegevens inzake de omzet, klanten, titels (fysiek en digitaal), warehousing, rep sales, campagnes, kortingen en meer. En in uw analysen vindt u gedetailleerde informatie over elk individueel proces dat we voor u beheren. Ons eBIS-informatiesysteem, een bijzonder efficiënt distributiemanagementsysteem, staat online voor u ter beschikking.
- eBIS is in samenwerking met uitgeverijen ontwikkeld als centrale informatie-interface voor het distributiemanagement van de uitgeverijen, de externe verkopen van de uitgevers en VVA. Het systeem voorziet in online informatie over alle distributie- en verkoopprocessen. We verzorgen standaard analysen en individuele rapporten die zijn afgestemd op uw wensen. Uw vertegenwoordigers kunnen eBIS via de laptop gebruiken om informatie op te zoeken en uw klanten op locatie uitgebreid te adviseren.
Onze diensten: we voorzien u van kwalitatieve informatie over...
- Omzet
- Titels/e-books
- Voorraad
- Klanten
- Rep sales
- Actuele standaard of naar wens afgestemde analysen
- Traceren van verzendingen inclusief leveringsdocumentatie
Uw voordelen
- Actuele informatie waarmee u snel kunt reageren op de markt
- Gedeelde toegang tot een consistente informatiebron voor interne en externe salesafdelingen en VVA
- Uw externe verkoopmedewerkers kunnen effectiever werken
- Voortdurende ondersteuning en continue ontwikkeling van uw informatiesysteem
- Volledige transparantie van de goederenstroom
Uw producten rechtstreeks aan de eindklant leveren? Dat is geen probleem voor ons! We beschikken over tientallen jaren ervaring en leveren ook op dit gebied alla benodigde diensten. Al onze diensten, van orderacceptatie en -verwerking tot debiteurenbeheer, komen uit één enkele bron.
Wat we voor u kunnen betekenen
Wanneer de lezer uw product bij ons bestelt, blijven we achter de schermen en sturen we de bevestiging uit uw naam. Op dezelfde betrouwbare wijze als we de goederen in dozen of op pallets aan retailers leveren, zorgen we ervoor dat al uw boeken stuk voor stuk thuis bij de lezer worden geleverd. Uw artikelen worden inclusief factuur namens u geleverd.
Het maakt niet uit hoe de order bij ons binnenkomt. Met onze webservice-interface is het bijvoorbeeld mogelijk om de klant- en ordergegevens vanuit uw webshop in realtime aan ons over te dragen.
Wanneer we een order ontvangen worden de klantgegevens, na controle op dubbele invoeren, in ons exclusieve adressenbestand opgenomen. Alle noodzakelijke documenten, die worden ontworpen aan de hand van door u gekozen specificaties waaronder klantspecifieke toevoegingen zoals logo's en advertentieteksten, worden aangemaakt en bij de verzending gevoegd.
Op aanvraag krijgt u rechtstreekse toegang tot ons IT-systeem voor particuliere klanten waarin u het contactbeheer en de contactgeschiedenis kunt bekijken, of gebruik kunt maken van de samenvoegfunctie voor activiteiten in het kader van direct marketing.
Onze diensten
- Naadloze klantervaring in alle kanalen
- Telefonische hotline voor uw directe klanten die namens u contact met ons opnemen
- Kwalificatie en verrijking met klantkenmerken
- Orderverzending met individueel ontworpen facturen
- Volledig debiteurenbeheer en incassoprocedures
Uw voordelen
- Eigen software niet noodzakelijk voor op particuliere klanten gerichte bedrijven
- Gestandaardiseerde voorraad voor retailers en andere op particuliere klanten gerichte bedrijven
- Uitgebreide mogelijkheden op het gebied van evaluatie en direct marketing
De tijdschriftendiensten van VVA zijn gericht op ondersteuning voor gerichte groepen tijdschriftenabonnees en hieromtrent bieden we een uitgebreid full-service-pakket aan. Dit begint met gegevensverwerking, waaronder databasebeheer, en gaat verder met de distributie van de tijdschriften tot het volledige betalingsproces.
Wat voor voor u kunnen betekenen
We ondersteunen uw abonnees en lezers individueel en geheel in overeenstemming met uw speciale vereisten. We handelen altijd in uw naam en zorgen ervoor dat uw abonnees lid blijven of lezers worden op de lange termijn.
We verzorgen de gehele abonneecyclus, van het verwerken van de adresgegevens en lidmaatschap tot de facturatie, distributie en het directe contact met uw lezers. Ons IT-systeem levert alle relevante statistische informatie, zoals het succes van advertenties, houdbaarheidsstatistieken en statistieken van IVW, het Duitse instituut inzake auditing, en kan daarnaast worden gebruikt om adressen van doelgroepen te selecteren voor direct marketing-doeleinden.
Onze diensten
- We verzorgen het adressenbeheer, kwalificatie-activiteiten en alle activiteiten op het gebied van abonneebeheer
- Zowel u als uw klanten kunnen rekenen op onze supervisie, consultatie en ondersteuning op alle gebieden
- We verzorgen op betrouwbare wijze het verzamelen, verzendklaar maken en leveren van uw tijdschriften en advertentiebeloningen
- Ons team neemt u alle administratieve taken uit handen, van facturatieprocessen en het sturen van herinneringen tot inningsprocedures
- Niet-gekwalificeerde distributie en verzending naar verschillende doelgroepen, evenals het beheer van inserts voor een deel van de bestellingen
- We bieden u een uitgebreid aanbod IT-marketingtools en verschillende mogelijkheden voor statistische analyse
Uw voordelen
- Geen eigen IT-infrastructuur nodig
- We ondersteunen uw abonnees en lezers individueel en geheel in overeenstemming met uw speciale vereisten
- Consistente klantomgeving: abonnees en particuliere klanten in één systeem met één klantnummer
De belangrijkste cross-industriële informatie over alle oplossingen van Arvato vindt u hier:
Overzicht van alle oplossingen
Voordelen voor onze klanten
- Tevreden klanten door eersteklas, snelle service
- Onze uitgebreide bundelingsmogelijkheden besparen u en uw klanten tijd en kosten
- Onze doelgroepgerichte oplossing biedt groeipotentieel voor uw bedrijf
- Nieuwe distributiekanalen dankzij onze ervaring in secundaire markten
- Voorop blijven lopen in de digitale markt dankzij onze continue ontwikkeling
- We bieden een volledige transparantie, zodat u de controle kunt behouden
- We verminderen de complexiteit voor u
- Service en partnerschap zijn zeer belangrijk voor ons
Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op!
Joachim Schulte
Head of Sales, VVA