Beperk de doorlooptijden van het magazijn tot een minimum
Om tijdig aan klanten te kunnen leveren moet snel worden gereageerd en dan is een naadloos proces vereist om de doorlooptijden in het magazijn zo kort mogelijk te houden. Onze modern ingerichte magazijnen en het optimale ontwerp van onze procesorganisatie, die wordt ondersteund door modern warehousemanagement, dienen als basis voor onze hoogwaardige magazijnoplossingen. Deze vormen een kernelement van onze supply chain- en e-commerce-oplossingen. Onze veelzijdige expertise in de sector zorgt ervoor dat we een correcte intralogistiek kunnen waarborgen die past bij uw producten en individuele vereisten.
In deze tijd van toenemende globalisering en digitale netwerken is een internationale instelling belangrijk. Dankzij de 85 locaties in ruim 20 landen kan Arvato Supply Chain Solutions klanten een wereldwijd magazijnnetwerk bieden. We realiseren zowel single- als multi-useroplossingen, die indien nodig kunnen worden opgeschaald wanneer de klant uitbreidt.
Op de locaties werken we waardetoevoegend met zowel automatische als handmatige processen. Daardoor kunnen wij van Arvato een eersteklas service met een combinatie van flexibiliteit, snelheid en betrouwbaarheid voor zowel de B2C- als B2B-sector garanderen, wat een beslissende factor is voor het succes van onze klanten, vooral in seizoensgebonden of door campagnes aangedreven piekperioden, zoals Valentijnsdag, Black Friday of Kerstmis. Met deze aanpak creëren we tevens schaalbare systemen en productieve structuren waarmee zelfs onverwachte stijgingen in de volumes kunnen worden opgevangen.
Door de blijvend toenemende vereisten van de eindklant zijn diensten met toegevoegde waarde onderdeel van onze kernservice, traditionele magazijndiensten, en worden deze steeds belangrijker voor het succes van ons bedrijf. De mogelijkheid om logistieke diensten te combineren met postponement, countrymizing of andere diensten met toegevoegde waarde stelt ons in staat om ons aanbod aan te passen aan de vraag en zo de voorraden zo laag mogelijk te houden. Om retouren zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken voor de verkoop, bieden we onze klanten een uitgebreid retourenmanagement. We bundelen bijvoorbeeld producten voor retourzendingen, waarbij in sommige gevallen gebruik wordt gemaakt van linehaul-netwerken, gebruiken diagnostische tools voor een snelle identificatie van fouten, integreren web-based self-servicetools om retouren te voorkomen en voeren inspecties en onderhoud van retouren uit met een maximale efficiëntie.
De integratie van aanvullende diensten binnen de order-to-cash-cyclus, zoals orderverwerking en betalingsbeheer, waaronder risicobeoordeling, zorgt ervoor dat we een end-to-end-afhandeling kunnen bieden die geen enkele andere supply chain-dienstenleverancier kan bieden.
Overzicht oplossingen

Opslag
Wij hebben de juiste oplossing voor snel bewegende artikelen en grote volumes. Op basis van materiaalstroomsimulaties ontwerpen en leveren onze experts de ideale magazijnlayout en analyseren ze de meest efficiënte inbedrijfstellingstechniek.

Retourmanagement
Wij bieden een schat aan diensten aan zoals krachtige diagnostische hulpmiddelen voor snelle foutidentificatie, efficiënte inspectie en verwerking van retourzendingen voor een snelle herbeschikbaarheid in het verkoopproces. Professionele reparaties en reiniging met slimme zelfbedieningshulpmiddelen om het vermijden van retourzendingen te garanderen.

Diensten met toegevoegde waarde
Ons portfolio bestaat o.a. uit het etiketteren, printen en bijvoegen van geïndividualiseerde productinformatie of wenskaarten, tot het bundelen van individuele artikelen in nieuwe sets, tot meer complexe diensten zoals software-updates, retourmanagement en spoedleveringen.
Voor meer gedetailleerde informatie over onze oplossingen en diensten kunt u terecht op onze corporate website
Neem contact met ons op!
Vertel ons over uw individuele toepassing en eisen. Wij maken de optimale oplossing voor u mogelijk!